Baggrund

På Grundtvigsk vis bringes livsoplysende emner i spil  gennem foredrag og fællessange fra Højskolesangbogen.

Vi møder foredragsholdere, der har noget på sinde med udblik til samfund, litteratur, historie, musik, kunst, kirke.

Højskoledagene fandt første gang sted i 2016 med fulde huse. Udgangspunktet er skibsfartens store historiske betydning på egnen og på Kalvø med Jørgens Bruuns skibsværft og rederi  fra midten af 1800-tallet-Danmarks næststørste!

På grundtvigsk vis bringes livsoplysende emner i spil gennem foredrag og med flittig brug af højskolesangbogen. Vi møder foredragsholdere, der har noget på sinde indenfor: litteratur, historie, politik, musik, søfart,  kultur, kunst, kirke, og samfundsforhold.